underbara Thailand

mina två underbara veckor ska jag skriva om. Måste först inleda med att jag tycker det är tråkigt att skriva
det är nog egentligen inget jag är bra på heller så mina texter blir alltid bara ihop bakade snabbt
och innehållet blir bara sämre och sämre hela tiden. Men vare sig jag tycker det är roligt eller inte
så känner jag att det är bra att skriva av sig ibland. Så nu kommer det en hej dundrande text om min thai resa.

take some time

Söndagen, då vi skulle åka, började jag att packa. Som alltid är jag sent ute med allting
och även denna gång. Vi åkte till mormor och morfar, antagligen för att dom trodde vi skulle
krascha så att dom aldrig mer skulle se oss. Ständigt oroliga! Men det satt fint.
Vi åkte hem slappade i soffan tills klockan var halv 7, vi packade in oss i bilen och det
bar iväg mot skavsta. Kvart över 10 pirrade det i magen av den snabba hastigheten ni vet
och vi var uppe i luften. 11 timmar i ett plan, hej och hå det var jobbigt.

Men efter de där 11 timarna var vi framme, eller iallafall i Phuket därifrån skulle vi vidare med
buss i en och en halv timme. TJUHUU i värmen. Kissnödig som ett as var jag också,
vilket jag också var på vägen hem från phi phi islands som var det finaste jag sett i hela mitt liv.
Dit åkte vi med båt i en timme först innan vi klev i land. Många säger att thailand är så himla underbart,
och ja det var det på Phi Phi, annars tycker jag att det är ganska överskattat. Men Phi Phi fick mig
att inse det heliga. Vi va där ett tag innan vi åkte ut med båten igen och iväg mot snorklingen,
finare än akvarium, lovar! Undervattens kamera fick följa med oss ner i det blåa salta mycket salta havet.
Båtfärden hem var ingen vidare, var nära på att spy så kissnödig var jag.

Väl hemma på casa del sol igen så gick vi ut och åt sen sov. Upp tidigt för stranden som vanligt.
Hände inte så mycket mer. På Söndagen åkte vi in till Karon för att sola och grejer med odhe familjen.
Sov hos emelie den natten. Och hej dundran vilken lycka som fann i mig den kvällen. 16 bast men endå tillräckligt gammal. På måndagen hämtade mamma och pappa upp oss på deras hotell så åkte vi in till Patong för shopping trodde vi, blev dock bara ett smycke (som jag dock råkat kasta ut från vårat hotell då jag skulle tömma min väska på sand :() och ett par gladiatorskor.

På tisdagen kom emelie till mig och stannade till lördag, där i mellan han vi göra både det ena och det andra.
Träffa Alexander och Hakon från norge och hej det var inte lätt att förstå sig på det där,
plus att dom var från westside ;) haha. Vi hann även med mys på beachen och fler dater på andaman.
Vi hade en kanon vecka tillsammas brush :)

När hon åkte hem på lördagen så åkte vi ut och red elefant, egentligen skulle vi gjort det på onsdagen en hela dag,
med elefant ridning bad i vatten fall osv men bussen som skulle hämta upp oss kom aldrig så vi njöt vid poolen hela dagen istället och tur i oturen kan man väl säga för vilket underbar dag det var endå!

Sen på söndagen låg vi och pressade på stranden, 48 grader vare.
Stekte sönder förstår ni, så nu har ju lyckats få färg iallafall.

För det första, det här var det underbaraste.
För det andra, så är det nog också det sorligaste.
THAILAND 09
brush, oförglömligt!


bilder finns på; alexandramj bilddagboken!

bara gå in och checka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0