when skolan tar my time

det är verkligen så, jag har inte tid att ta hand om mig själv.
Skolan är verkligen jobbig just nu, jag som trodde att
åttan skulle vara jobbigast, men just nu ser jag nian som
dubbelt så jobbig. Vi har haft så mycket den senaste tiden,
att jag är så stressad att jag till och med går och tänker
kemi, eftersom att vi nyss haft prov på det. Jag kan inte släppa det
även att vi har haft provet. Min hjärna är totallt sprängd och i den
får det bara plats en massa kemiska formler som jag egentligen
inte behöver veta ett piss av. Igår satt jag och plugga kemi
från 2 till halv 10 på kvällen, då menar jag plugga utan nått stop.
Eller jag åkte hem från bella vi fem. så vi halv sex satte jag igång igen.
Asså jag ställer för stora krav på mig själv, som nu i kemi,
jag måste ha mvg, det funkar inte annars. Jag kan inte gå ut
nian utan det där förbannade mvgt. Vilket betyder att jag måste pressa mig själv,
vilket gör saken bara värre. Jag behöver lov nu och det är precis vad det är,
det är så passande just nu. Men jag kan endå inte koppla av,
vi har en geografi grej, en bok och säkert nåt annat skit.
Tills imorgon har vi gloser, men det orkar jag inte anstränga mig för.
Ikväll var det för en gång skull skönt att kunna säga : jag skiter i det ikväll,
jag går och lägger mig i ett bad!


"Min so lärare berättade för klassen häromdagen att vid den här tidpunkten,
så måste man anstränga sig hårdare. Sen i vår då kan vi åka och köpa glass,
som förra våren. Men nu måste ni kämpa för att nå betygen
. hur mycket får han en
att inte längta till våren och veta att det är så lite tid kvar innan sommaren är där!
Sen sa han,
"Det är inte alltid lätt att vara lärare!"

Nej, okej det kanske är så. att lärarna inte har det lät alltid, men asså det är vi elever som får
pressa oss själva till tusen för att nå upp till de betygen vi vill ha. Ni behöver inte
anstränga er så mycket utanför skolans väggar, medans våran fritid går till att plugga för att
få bra på prov, en redovisning eller vad som. Jag önskar att man kunde gå till skolan
utan att göra ett skit, och få ut slut betygen : MVG i alla ämnen!

Men så är det inte-

hej stressad, välkommen till högstadiets mest stressande tider.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0