pengar är mitt största problem

Jag sitter här i min ensamhet, i höstmörkret dessutom.
Förkyld som satan, men min rygg gör mindre ont idag.
Något som är possitivt iallafall.
Men min näsa rinner, får sår. svider

Men vad har lilla jag hittat på en dag som denna då?

Jo, eftersom att det är lov så har jag faktist traskat på stan
med min kära vän frida. Vi gick omkring där ett jävligt långt tag,
innan vi bestämde oss för att köpa något.
För mig blev det nån hårgrej, pärlörhängen,
och en söt liten kofta från bikbok! Riktigt nöjd,
fast egenligen har jag inte råd med sånt där skit,
ska till åland den här månaden, starta julklapps köpen,
konsert, skyldig mamma och pappa!
Sen ska det räcka till en jäkla massa annat skit,
som ja, ungefär tar upp en tredje del av mitt barnbidrag.
Där ingår, godis, mat, onödiga saker. Blir säkert en dyr
mobilräkning desutom, som också dras av till nästa månad.
Nästa månad, ska jag ju har råd med en massa julklappar!
Ohhh pengar är mitt stora problem, men för mig känns det alltid
som om allting löser sig, mamma o pappa finns där alltid,
men plånboken till hands. Men min mamma börjar bli trött
på mig nu, att jag inte kan ta ansvar över mina utgifter och inkomster.
Ibland vill jag bara skrika åt henne, att göra mig rik,
så slipper hon ge mig pengar, och då kan jag säkert,
ta hand om mina pengar? men endå, så förstår jag vad hon menar,
hur ska jag kunna klara mig, i vuxenlivet?



slänger in en snygging bild som jag vet att ni har längatat efter!

ses mina vänner

puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0