23 dagar kvar



Vad betyder första december?
Jo, att det har gått ett år sen det var 1 december sist,
julkalendern börjar och att det är 23 dagar kvar till julafton.

Jag gick upp för att kolla på första avsnittet av julkalendern
skägget i lådan?, lite märklig var den väl allt. Men den kanske visare sig vara bra,
får hoppas på det. De senaste åren har jag blivit besviken på julkalendern.
Jag vill att julkalendrar som pelle svanslös, diesel råttor och skömans mös
karusellerna sover och det där andra som var när man var liten, 
jag vill att de nya ska ha samma kvalite som dom.  
Då älskade man julkalendern.
Men som för några år sen, den där grabben med fotbollen på huvudet?
Vad handlade den om egentligen, skit dålig. Fast förra årets höll rätt så bra kvalite endå.
Men efter julkalendern drog jag på mig kläderna, åkte till skolan.
Jag vill ta bort "tack gud för att jag inte jobbar", som jag skrev i förra inlägget.
och skriva,  "snäll gud gör så att jag får jobba igen", hoppas gud lyssnar på mig,
fastän att jag inte den mest kristna, för skolan är.. tråkig.
Men vi dansade juldans idag på idrotten, det är lite roligt.
Åkte hem till natalie sen och pluggade, läste på i 20 minuter sen orkade vi inte mer.
Så vi satte på en film med nadia och malin också, Love Actually.
Julfilm.

men jag skriver nog snart, ska gå och möta mamma nu,
hämta min cykel vid tinnis, vi hörs babes!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0